1:a advent

God morgon!
Första ljuset tänt, & alla barn lika lyckliga.
Tänk att i vilken ålder man än befinner sig, är julen lika spännande.
Till och med jag får den där pirriga & glädjande känslan.
Jag känner verkligen ingen julstress.
Kraven på julen har jag lagt ner.
Jag gör den till något mysigt istället.
Stressar mindre & tänker inte så stort.
 

 
Jag blir inte påverkad av media heller,
& barnen här hemma ställer inte så stora krav.
Tror allt handlar om det...var vi sätter gränsen.
Men jag vet att där är många där ute som stressar över julen
&  jag vet att det lätt blir så.
Och visst, man kan bli lite stressad över att inte räcka till överallt.
Jag är absolut inte felfri, men önskade att vi tog julen
mer som en mysig tid att spendera med nära & kära.
umgås.
ta vara, ta hand om
ställ inte så stora krav .
 
Önskar er en fin 1:a advent
Puss


Kommentarer

Populära inlägg