Four fit challange...

Då startar vi denna vecka med att hänga på denna fantastiska utmaning.
Så jäkla bra!
I sammarbete med Myrorna & Sysav , Lovelylife .
Vad innebär nu detta?
 Jo , du ska enbart använda & ta fram fyra plagg som ska bäras på en hel vecka.
Det gäller att tänka smart, & bra kombos.
 
Här har ni min veckas fyra plagg!
2 par jeans & 2 tröjor
Du kan ju välja att ha lite extra accessoarer & skor till för att piffa till det.
Verkligen en utmaning detta...
 
 
 
Varför hoppar man då på denna utmaning?
Jo så här är det, jag vill ha koll på min egna konsumtion av kläder & mitt konsumtionsmönster. Och givetvis för att uppmärksamma att miljön inte mår bättre av vår snabba konsumtion.
Våra billiga köp av massor av plagg.
 Och för att jag kan ibland bara handla nytt för att jag ska på fest på fredag.
varför inta leta i garderoben. Känns det igen?
 
Det går nästan åt så mycket som 29 000 liter vatten för att ta fram 1 kg bomull. Och det krävs ca. 1 kg kemikalier för att producera 1 kg textil. Tänk att någon hade behövt det där vattnet för att överleva. Tänk att någon lever i de där kemikalierna för att kunna ge dig en tröja. Billigt.
Helt galet!
Vi svenskar slänger ca 8 kg textilier per person & år.
 
Jag har även uppmärksammat mig själv på att tänka mer på slowfashion.
som du kan läsa mer HÄR om.
Många bra tankar.
Man kan börja någonstans...man kan inte göra allt men lite.
 
Ett bra tips på slowfashion :
Samla gamla kläder ni tröttnat på & ta med till jobb. 
Byta med varandra.
Ta & ge
Läggen en slant.
 Skänk pengarna till välgörenhet eller köp en fika till arbetslaget.
 
Mycket miljötänk.
 
Prova nu på en vecka four fit challange...
Känns skönt i själen, & morgnarna blir mindre stress

Lycka till!!
 

Kommentarer

Populära inlägg