När känslorna tar över kroppen!

Här sitt jag & sonen, äter gofrukost.
Pratar känslor.
Just nu går känslorna upp & ner i hans "lilla" kropp.


Det är mysigt att sitta här & prata.
Vi hinner lyssna på varandra & reflektera över känslorna.
Det är många tankar som snurrar i huvudet.

Döden är en av de största sakerna.
Taskiga vänner, Frustration & ilska är en annan.
Tårarna som kommer allt som oftast.

Igår var det en sån dag.
Allt va fel redan på morgonen innan skolan.

Vi skulle åka för att hitta nya vår skor till barnen.
Frustrationen & paniken börja krypa
fram innan vi satt foten innanför skobutiken.
Allt blockerades.
Sen kom det!
Arg, frustrerad & svettig!
Han visste inte vad han gilla för skor,
han kunde inte känna om skorna var sköna.
Blackout!
Han visste att han inte ville ha samma skor som alla andra.....
Alla kommer ändå mobba honom vilka skor han än köper,
de gör det alltid.
Mobbar mig för mitt hår & mobbar mig för mina kläder osv.
Också kom tårarna.
Det blev givetvis ett par skor ändå såklart, när lugnet fann sig.
Och väl hemma, blev han så ledsen över sitt beteende.
Han kunde inte förstå varför det blev som det blev.

Jag vet att barn är så här.
Men jag tror detta är hormonerna i kroppen hos honom just nu.

Jag har alltid föreställt mig att det är lättare med killar.
Just på denna biten.
Tjejerna kan jag relatera till på ett annat vis.
Ja jag vet...
Inget genus tänk här inte.

Han har alltid varit enkel, positiv & busig.
Skolan har också undrar om något har hänt.
Nu vet jag.
Kroppen utvecklas massor just nu.
Känslorna, hormonerna & funderingar kring livet.
För honom har allt blivit på riktigt.

Men det är fint att vi kan prata.
Fundera & hitta lösningar tillsammans en morgon som denna.
När alla andra sover.

God morgon Lördag & god våffeldag!









.

Kommentarer

Populära inlägg